zaterdag 20 juli 2013

Onverwachts visite

Gisteren kreeg ik onverwachts een gezin op visite waardoor ik ineens 5 monden extra te voeden had omdat ze net rond lunchtijd kwamen (ze kwamen van verder weg, waren toevallig in de buurt en ik kreeg een telefoontje of ik misschien thuis was). Ik trok snel een brood uit de vriezer, smeerde leverpastei, pindakaas, sneed kaas en terwijl de volwassenen koffie dronken ontdooiden de boterhammen, ik serveerde de kinderen een grote kan ranja met drinkbekers. Bij onze tweede kop koffie waren de broodjes ontdooit.De kinderen die na hun eerste glas ranja elkaar te lijf gingen met waterflessen en waterkanonnen ploften drijfnat op de trampoline om daar naar de stapel boterhammen te grijpen. De boterhammen had ik op 1 bord gegooid zodat ik een goed gevuld bord met hooggestapelde boterhammen had en iedereen at gewoon uit het vuistje. 'Tis net de camping' was het credo :)
Supergezellig, en alleen al door de gezelligheid smaakte het extra goed.

Ik realiseerde me dat alles maar dan ook echt alles wat ik geserveerd had van de voedselbank was gekomen. Wat een heerlijkheid gewoon iets te kunnen serveren zonder me af te hoeven vragen hoe ik dat in mijn budget moest gaan passen.
Smiddags sneed ik cervelaatworst, leverworst, maakte wortels schoon en ook dat was allemaal van de voedselbank. Alleen de komkommer die ik aan plakjes sneed had ik zelf gekocht. Maar de dubbelfris was wel weer van de voedselbank.

We hebben een superfijne dag gehad en ik realiseerde me weer intens dat gezelligheid niet veel hoeft te kosten maar dat het wel heel prettig is als je in elk geval monden kunt voeden.

1 opmerking: